söndag 3 oktober 2010

Höst höst höst...

Nu är äntligen hösten här... det är en underbart vacker årstid... och man får krypa upp i soffan o mysa i värmen av kaminen me en rykande kopp kaffe... det är livet det! =)

Hösten betyder oxå att jag blir ett år äldre... så oxå detta år... det firades med härlig familj och vänner som kom på kalasbesök =) Då bjöds det på hemmagjord Prinsesstårta á Höstkänsla och mumsiga höstcupcakes...




De var underbart goda allihopa... Mikael sa till o med att tårtan smakade som "Köpetårta"... de är inte dåligt beröm det =)

Dekorationerna till tårtan och cupcaken är köpta av min förra arbetskamrat Anna... Hon och hennes man gör otroligt fina dekorationer/praliner/tårtor/cupcakes... Kolla in deras blogg Martin´s tårt och chokladverkstad.

Idag har det blivit sytt lite mössor... jag har fått en ny beställare =) som ville ha två mössor till sina knoddar...
 En Orange med vit hjärta applikation och en röd med svart stjärnapplikation... Tygerna kommer från JNY design och Mjuka tyger... Jag hoppas de nya ägarna blir nöjda =)
Sen blev det en liten mössa i det härliga elefanttyget... beställaren ville ha denna till sin lille son... som var "testbebis" till Luvoverallen i förra inlägget... nu ville de matcha med en mössa =) Underbart roligt!
jag vet inte vad som hände med bilden... den vill inte lägga sig åt rätt håll... Konstigt!

Trevlig Höst allesammans!

1 kommentar:

  1. Vad jätte fin tårta och cupcakes! Super fina och de smakade säkert underbart också. Jätte höstigt blev det och vad brun och fin du fick till tårtan.
    Kram kram/ Anna och Johan

    SvaraRadera