onsdag 4 maj 2011

ny mössmodell...

Idag var det en sådan där dag så man ville ha mössa ute, men vädret växlade snabbt och det blev varmare för att efter en stund igen blåsa på ordentligt...

Jag gjorde då om mitt mössmönster en aning till entunn vårig mössa... det blev en "toppig" mössa i enkelt tyg. Min provmössa är sydd i ett svalt jerseytyg så  det ger lite värme utan att bli för varmt.


Det är inte lätt fotografera mössan när den sitter på mitt huvud, men ni ser på ett ungefär hur den ser ut =)

Om en vecka så jobbar jag min sista dag på min förskola för att sedan ha tid för att "boa" innan bebisen kommer...så nu ska alla dessa underbara barn på "min" avdelning få varsin TOPPMÖSSA i avskedspresent från mig =) så nu sys det för fullt här hemma.

En uppdatering kommer när alla mössorna är färdiga.

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar