torsdag 26 maj 2011

Första plaggen klara =)

Först ut är en body med kuvertvikning i storlek 50.
Det mjuka sköna djungeltyget och den röda interlocken som används till kantband kommer från JNYdesign,



När jag sydde denna body så  gjorde jag inte så "flikarna" går så långt ner vid halsen.... utan jag satte istället dit en tryckknapp på var sida av halslinningen. Jag tänkte att det skulle bli lättare att trä över den lilles huvud om halsöppningen blir så stor som möjligt. Om det blev en bra lösning märker vi om några veckor =)


 Näst ut är en body med kuvertvikning i storlek 56.
Pirattyget kommer från mjukatyger.se, den turkosa interlocken kommer från JNYdesign.

Fram:
  Bak:


Sist ut i denna omgång blev det en bodysuite i storlek 56, jag förstorade ett bodysuitemönser i storlek 50. Vi får se om det passar senare... Vilda djur-tyget kommer från Znokdesign och den turkosa interlocken kommer från JNYdesign.


 Det var lite tålamodsprövande att sy kantbanden med Coverprons kantbandsmaskin igen... det var ett tag sedan jag gjorde det sist och var nu tvungen att lära mig om på nytt... det blev en hel del sprättande, men men så är det ibland.

Nu väntar yttligare några plagg på att bli ihop sydda....

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar