tisdag 1 november 2011

Det går undan nu....

Freja hon bara växer och växer... Jag skulle vara lite förutseende och sy lite kläder i stl. 68 innan hon börjat använda den storleken. För ca en vecka sedan klippte jag ut några bodysar och heldresser de blev färdigsydda först igår när jag fick lite egentid på kvällskvisten :) allt gick som smort inga kantband som krångla inga sömmar/trådar som trassla, inga nålar som gick av, inga tryckknsppar som hamna snett... Helt galet nöjd blev jag :)

Provade en body på Freja idag... Och det var nog tur det eftersom den passade perfekt nu, lite lite lång i kroppen, men det gör ju inget. Men till nästa gång får jag göra benhålen en aningens större då min dotra har härligt badtanta lår ;)



Kuvertbody i storlek 68 med trollmorstyg från Liandlo och rött stärntyg från Jnydesign. Vitt kantband.



Två kuvertbodysar i storlek 68.
Pippityg med mörkblått kantband.
Rött molntyg med mörkbrunt kantband och vita muddar. Tyg från Jnydesign, Lilofant och Skroten i Kinna.



Det blev även en heldress/pyjamas i storlek 68. Imse vimse spindeltyg från Liandlo och mörkblått kantband från Jnydesign. Tyvärr blev bilden åt fel håll :(

Hade gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar