fredag 2 september 2011

Jag har nu märkt att tiden vid symaskinerna glesnat ut.... Då man har en liten Freja att mysa o gosa med istället så är det svårt att ta sig tiden till att sy.

Men igår kväll gick jag upp i syrummet och började SY... åhh va skönt det var att få använda hjärnan lite... tänka till, räkna ut, fundera.... riktig kvalitetvuxentid vid maskinerna =) Så jag är nu taggad för att sy mera och har en massa idéer jag vill förverkliga!


Fyra bodysar blev färdiga... En beställd och tre var till lilltösen, men hon växer som bara den så under denna veckan har hon växt ur massa kläder och börjat inviga sina 62-kläder.... då dessa bodysar är i stl. 56 så blir det nog till att sälja dem istället... och så får jag sy några i en större storlek till henne  =)

Bodysarna är sydda med raglanärm och förut har jag gjort öppningen ner i en av raglansömmarna, men nu testade jag "Det snabba sprundet" som jag sett hos många bloggare.... "Blomma åker vagn"har en kanonbra beskrivning om hur man gör.


Här är en som testas och den sitter perfekt nu, men det går juh så fort så nästa vecka är den väl för liten...


Och så blev ett par beställda Muddbyxor "Tights" i stl. 110 färdiga och redo att skickas till sin nya ägare...

Tyg/Material: Deertyg från Znok design, Darlingtyg och Klövertyg från LiandLo, Grönt molntyg från JNYdesign. Vit mudd från Skroten i Kinna. Resår från Stoff o Stil. Kantband från JNYdesign

Mönster: Bodymönster ett väldigt omgjort mönster från Ottobre design. det är så många ändringar så jag kan nog kalla det mitt egna mönster nu =) Detta är i stl. 56. Muddbyxor modell "Tights" är ursprungligen  från nån Ottobre tidning, men oxå detta med en hel del ändringar. Här i stl 110

MÅ GOTT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar