fredag 23 september 2011

3xBODY

Eftersom min lilla Freja bara växer o växer så blev det till att sy några fler bodysar i stl 62 denna gång... de som var tänkta till henne i det tidigare inlägget var ju för små =/ det går galet fort för henne nu...


 Först ut blev det en body i en konstigt härlig tygkombo... Turkosa fordon på framstyce och ena armen och Turkosa stjärnor på bakstycke och andra armen.... Tygerna kommer från JNYdesign.

 

Sen blev det en body oxå denna i stl. 62 i det härligt gröna snigeltyget från Znokdesign.
 Men denna body blev såld till brorsan innan Freja hunnit använda den...


och han beställde även denna fordonsbody (stl.62)  med mössa (stl.S) till hans vänner som fick en liten son... Jag fick själv välja tyger, men de skulle vara lite "killiga"... Jag tyckte själv att fordonstyget passade eftersom båda föräldrarna jobbar på mack.... =)

Så nu får jag ge mig på att sy några fler bodys som Freja kan få behålla denna gång =) Annars så har jag en del beställningar som jag jobbar med under de korta "barnfria" perioderna... Jag har försökt att ha med lilltösen uppe i syrummet på dagarna... och det funkar rätt bra fram tills det att Overlock-maskinen ska användas... då blir hon livrädd varje gång den sätts igång.... hoppas hon vänjer sig snart.

Mönster: Body - Eget stl. 62 , Mössa -  Eget stl. S

Tyg: Fordon och Stjärnor från JNYdesign. Sniglar från Znokdesign.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar