tisdag 17 augusti 2010

Dregglisar...


För en vecka sedan syddes dessa fem dreggelscarves... Men de blev inte helt färdiga, då jag inte hade några tryckknappar hemma... nu är de beställda och levererade.. så igår blev de klara =)

Tygerna jag har använt är lite stuvbitar i olika mönster... färgerna är lite dova, men hösthärligt fina (tycker jag)... Dessa har ingen ägare ännu, så är du intresserad maila mig =)

... Det har inte blivit så mycket sytt den senaste tiden, men det får det bli ändring på! jag satte mig ner idag och skulle sy färdigt några brödkorgar som har legat tillklippta och bara väntat på mig... den första korgen gick åt h-vete... sydde botten där toppen skulle vara så det resulterade i att mönstret blev upp och ner... då kännde jag att just idag var det ingen bra sydag... så de andra korgarna får glatt vänta tills min sytur har återvänt... o det gör den förhoppningsvis snart =)

Det är så roligt nu... jag har fått en hel drös med beställningar på muddjeans... både vuxen och barn storlekar =) Det värmer i hjärtat!

1 kommentar:

  1. Så skoj att du lämnade en kommentar hos mig. Annars hade jag inte hittat hit till din fina blogg. Så fina dregglisarna blev. Är de av samma tygstycke allihop?

    SvaraRadera