torsdag 6 januari 2011

Anledningen till att min sylust har varit lite nedåtgående de senaste månaderna är för att det växer en liten bebis i min mage... och den bebisen tar all min energi och ork nu för tillfället.

Detta är vårat första barn och jag vill veta vad som händer med det lilla pyret hela tiden =) Informationssökarens mästare (det är jag det)... Det är en enorm omställning, men det är ju tur att man har 9 månader på sig.

 Pyret räknas komma ut i Juli... så det är ett tag kvar =) Jag har sett på andra sybloggar att de oxå har tappat sylusten i början av en graviditet, men att den kommit tillbaka efter några månader... jag hoppas verkligen det!!

Istället för att sy så pillar jag på min nyinförskaffade CoverPro och försöker för allt i världen komma på hur kantbandsapparaten funkar... det behövs träning... massor och massor av träning!

Så som sagt det har inte blivit så mycket mer sytt här hemma... jag jobbar nu på kantbandsapparaten så jag kan kantbanda ett riktigt plagg och inte bara massa provlappar... =)

Jag längtar tills jag får börja sy kläder till mitt egna lilla pyre!!

1 kommentar:

  1. GRATTIS GRATTIS!!!!Gud vad roligt. Förstår att orken och lusten inte är på topp alltid när det gäller graviditeten. Min yngsta fyller snart 4 så åren går fort.....håller på att skissa på en tårta till henne. Lycka till med magen och med allt du syr, hoppas få se dina kläder ute bland butikerna en vacker dag :-)
    kram/Anna

    SvaraRadera